OObiekty na tym odcinku zostały wybudowane w 1937 roku, jednakże większość prac wyposażeniowych (w tym montaż kopuł)
wykonano dopiero w 1938/39 ze względu na duże opóźnienia w produkcji i dostawach z konsorcjum przemysłowego
"Wspólnota Interesów Górnictwa i Hutnictwa Spółka Akcyjna".
Dzięki "meldunkowi o zakończeniu prac fortyfikacyjnych" - jednemu z nielicznych,
zachowanych dokumentów dotyczących budowy O.Waru wiadomo, że kierownikiem robót na odcinku "Godula" był kpt. Kacin.
Natomiast załogę stanowiła 5 kompania karabinów maszynowych, z 75 p.p. pod dowództwem
mjr. Jana Stefana Witkowskiego.
Głównym zadaniem punktu oporu było zabezpieczenie drogi Bytom-Godula-Ruda Śląska, stanowiącej jeden
z potencjalnych kierunków ataku niemieckiego na Chorzów. Ponadto schrony umieszczone na stoku łagodnie opadającego wzgórza
miały doskonały wgląd na całe przedpole rozciągające się po dawną granicę Polski przebiegającą na tym odcinku wzdłuż rzeki Bytomki.
Szanowni Państwo! W związku ze wzrastającym zainteresowaniem fortyfikacjami i wynikającym stąd wysypie stron internetowych im poświęconym, programom edukacyjnym oraz innym przedsięwzięciom, zwracamy się z prośbą do użytkowników niniejszego serwisu o poszanowanie naszego czasu, wysiłków oraz prawa autorskiego. Niezastosowanie się, zwłaszcza do tego ostatniego, może pociągnąć za sobą skutki prawne.